Communicatie met de apotheek

Algemeen

Vanuit Bricks Huisarts is het mogelijk om met één of meerdere apotheken te communiceren, denk hierbij aan het toesturen van recepten.

U kunt binnen Bricks Huisarts apotheken toevoegen of verwijderen door gebruik te maken van het commando APOTHEKEN. Na het invoeren van het commando verschijnt het volgende venster:

../../_images/apotheken.png

Apotheek toevoegen

Wanneer u het apotheken overzicht op uw scherm heeft voert u de volgende handelingen uit om een apotheek toe te voegen:

  1. Klik met uw rechtermuisknop op een willekeurige apotheek (of in het witte vlak indien er nog geen apotheken aanwezig zijn)
  2. Er verschijnt nu een menu
  3. Kies de optie “Apotheek toevoegen”
  4. Er verschijnt een nieuw venster met daarop een overzicht van alle apotheken
  5. Blader naar de gewenste apotheek, of zoek deze op via het zoekveld (rechtsbovenin het venster)
  6. Klik op de gewenste apotheek, de regel wordt nu blauw
  7. Klik op de button “Selecteren”
  8. De gekozen apotheek verschijnt in uw apotheken overzicht
  9. Wanneer u klaar bent met het toevoegen van apotheken, start Bricks Huisarts dan opnieuw op

Voer bovenstaande stappen opnieuw uit wanneer u nog een apotheek wilt toevoegen of klik op de “OK” knop om het toevoegen van apotheken te stoppen.

Tip

Een apotheek zoeken kan door te zoeken op apotheek, AGB, e-mail adres, plaats en straatnaam.

Apotheek of communicatie adres ontbreekt

Het kan voor komen dat de apotheek die u wilt toevoegen aan Bricks Huisarts niet aanwezig is in het apotheken overzicht. Of er is geen communicatie adres bekend. In beide gevallen dient u contact met ons op te nemen zodra we de ontbrekende apotheek of het communicatie adres kunnen toevoegen aan Bricks Huisarts.

Om de apotheek of het communicatie adres toe te voegen kunt u ons een Eitje sturen waarin u melding maakt welk type informatie er ontbreekt aangevuld met de volgende gegevens:

Omschrijving Benodigde gegevens
Communicatie adres ontbreekt Vraag het communicatie adres bij de apotheker op en geef deze aan ons door
Apotheek ontbreekt Geef de naam en adresgegevens van de apotheek aan ons door

Apotheek verwijderen

Wanneer u het apotheken overzicht op uw scherm heeft voert u de volgende handelingen uit om een apotheek uit Bricks Huisarts te verwijderen:

  1. Klik met uw rechtermuisknop op de apotheek die u uit de lijst wilt verwijderen
  2. Er verschijnt nu een menu
  3. Kies de optie “Verwijderen”
  4. Beantwoord de vraag die verschijnt door op “Ja” (Yes) of “Nee” (No) te klikken
  5. Wanneer u klaar bent met het verwijderen van apotheken, start Bricks Huisarts dan opnieuw op

Voer bovenstaande stappen opnieuw uit wanneer u nog een apotheek wilt verwijderen of klik op de “OK” knop om het toevoegen van apotheken te stoppen.

Apotheek verhuizen

Het kan voorkomen dat u alle patiënten die geregistreerd staan bij een apotheek allemaal in één keer wilt overzetten naar een anderen apotheek. Ga hiervoor naar het apotheken overzicht, ga nu als volgt te werkt:

  1. Zoek de apotheek op waarvan u de patiënt wilt overzetten
  2. Klik met uw rechtermuisknop op de apotheek
  3. Er verschijnt nu een menu
  4. Kies de optie “Patiënten verhuizen”
  5. Kies de apotheek waar u de patiënten naartoe wilt verhuizen
  6. Kies de optie “Selecteren”
  7. Volg de overige stappen op uw scherm

Recepten afdrukken / versturen

Let op

Wanneer u voor een patiënt het recept altijd wilt printen kunt u bij apotheek de Printapotheek kiezen. Bij eenmalig printen (en niet versturen) kunt u in het receptenscherm het vinkje bij verzenden uit zetten en bij printen aanzetten.

U heeft per apotheek de mogelijkheid om recepten afdrukken en/of versturen uit te zetten. Ga hiervoor naar het apotheken overzicht, ga nu als volgt te werkt:

  1. Klik op de apotheek waarvan u het afdrukken en/of versturen uit wilt zetten
  2. Zet het vinkje aan/uit voor het afdrukken of versturen
  3. Klik ok voor opslaan van de keuze