Implementatie/snel starten

Onderstaande informatie heeft betrekking tot de WebApp, meer informatie over de WebApp kunt u vinden in het hoofdstuk “Bricks WebApp”.

Algemeen

Bij oplevering van de Bricks WebApp krijgt uw praktijk een e-mail met daarin de link naar de WebApp. Het aanbieden van de WebApp aan uw patiënten kan op verschillende wijzen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Het verwijzen naar de WebApp door middels van een inloggen knop op uw website;
  • Het tonen van de WebApp in een iframe op uw website;
  • Een automatische redirect naar de WebApp als een patiënt uw website bezoek via een mobiel device.

Het koppelen van de Bricks WebApp aan u website doet u zelfstandig of dient te worden gedaan door uw website beheerder.

Na oplevering van de WebApp dient u de WebApp in te stellen voordat u en uw patiënten deze kunnen gebruiken. Ons advies is om in ieder geval de stappen te doorlopen die zijn aangegeven in het hoofdstuk “Snel starten”.

We raden u aan om uw website alleen beschikbaar te maken via HTTPS.

Snel starten

We begrijpen dat u uw WebApp snel in gebruik wilt nemen, doorloop de volgende stappen om de basis instellingen voor uw WebApp te controleren/goed te zetten:

  1. Schemablokken aanmaken in het HIS (optioneel)

    Maak, indien gewenst, in Bricks Huisarts een agenda of schemablok aan voor online consults. De meeste praktijken kiezen ervoor om deze stap over te slaan.

  2. Inloggen WebApp beheeromgeving

    Ga naar de WebApp beheeromgeving middels de link die u ontvangen heeft bij de oplevering van de WebApp. De benodigde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie heeft u ontvangen tijdens oplevering van de WebApp.

  3. Schemablokken ophalen (optioneel)

    Heeft u nieuwe schemablokken (“kleurtjes”) toegevoegd haal deze op door in het menu naar Geavanceerd > Refresh cache te gaan.

  4. Agenda’s openstellen

    Geef aan welke medewerkeragenda(‘s) u beschikbaar wilt maken voor het inplannen van afspraken. Hiervoor gaat u in het menu naar Geavanceerd > Agenda instellingen en volgt u de stappen in hoofdstuk “Stap 2: Agenda’s configureren”.

  5. Consults instellen

    Maak consult typen (standaard, snel en videoconsult) aan en koppel deze aan de schemablokken van een agenda. Hiervoor gaat u in het menu naar Geavanceerd > Consult/afspraak instellingen en volgt u de stappen in hoofdstuk “Stap 3: Consult instellen”.

  6. Patiëntregistratie herinnering

    Ga in het menu naar Geavanceerd > Notificaties en geef het e-mailadres op waar u notificaties op wilt ontvangen bij nieuwe inschrijvingen. Meer informatie over deze stap kunt u vinden in het hoofdstuk “Notificaties”.

  7. Anoniem afspraken maken (optioneel)

    Wilt u patiënten de mogelijkheid geven om anoniem afspraken te maken? Volg de stappen in hoofdstuk “Hoe kunnen patiënten zonder account een afspraak maken?”.

  8. Instellen contact informatie

    Stel de start werktijd, einde werktijd, spoednummers en reactie termijn op het e-consult in door in het menu naar Contact info > Algemene informatie te gaan.

  9. Medewerkers aanmaken (optioneel)

    In het geval u één of meerdere medewerkers toegang wenst te geven voor het verwerken van nieuwe inschrijvingen dient kunt u deze aan te maken door in het menu naar Geavanceerd > gebruikersbeheer te gaan.

    Meer informatie kunt u vinden in het hoofdstuk “Medewerkers toegang / Accounts beheren”.

  10. E-mail teksten aanpassen (optioneel)

    De WebApp stuurt op verschillende momenten e-mails naar uw patiënten. Deze (standaard) teksten kunt u aanpassen door de stappen te volgen uit het hoofdstuk “E-mail inhoud en afzender aanpassen”.

    De benodigde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie heeft u ontvangen in een eitje tijdens oplevering van de WebApp, deze combinatie is niet hetzelfde als de WebApp beheeromgeving.

Voor de verwerking van nieuwe inschrijvingen raden we u aan het hoofdstuk “Nieuwe patiëntregistraties verwerken” te lezen. Meer informatie over het aanmaken van accounts voor uw patiënten kunt u vinden in het hoofdstuk “Patiënt account beheren in Bricks Huisarts”.