Bricks WebApp chat

Onderstaande informatie heeft betrekking tot de WebApp, meer informatie over de WebApp kunt u vinden in het hoofdstuk “Bricks WebApp”.

Algemeen

Let op

Deze chat mogelijkheid in de WebApp is nog experimenteel en nog niet voor alle klanten beschikbaar.

De Bricks WebApp maakt het voor uw patiënten mogelijk om, na inloggen, via de WebApp (tijdens werktijden) contact op te nemen met uw praktijk via de chat module.

Om te waarborgen dat de communicatie zo veilig mogelijk gaat maak de chat gebruik van KPN Zorg Messenger. Als gevolg hiervan dient uw praktijk te beschikken over minimaal één KPN Zorg Messenger beheer account om te kunnen communiceren met uw patiënten.

De chat kan alleen gestart worden vanuit uw patiënt.

Bereikbaarheid chat

De chat is alleen bereikbaar tijdens werktijden, deze zijn ingesteld onder Contact info > Algemene informatie.

Opslag chat in dossier

De converstatie met uw patiënt wordt automatisch opgeslagen in het HIS als PDF. In de regel heeft de opslag een een vertraging van 12 tot 24 uur.

Stap 1: Chat activeren

Let op

De volgende stappen kunt u alleen doorlopen als u beschikt over:

  • een KPN Zorg Messenger account
  • een account met beheerdersrechten
  • toegang tot de Bricks WebApp (ingesteld door E-Zorg)
  • de mogelijkheid om een gedeeld account aan te maken (geactiveerd door E-Zorg)

Om de chat te activeren in uw WebApp doorloopt u de volgende stappen:

  1. Login op de beheer pagina van uw WebApp

  2. Ga naar Geavanceerd in het menu

  3. Ga naar Chat instellingen

  4. Het volgende venster verschijnt:

    ../../_images/chat_registreer.png
  5. Klik op de knop “Registreer de WebApp bij KPN Zorg Messenger”

  6. Het volgende scherm verschijnt:

    ../../_images/chat_kpn_login.png
  7. Login met uw KPN Zorg Messenger beheerder account

  8. (optioneel) Kies de “TetraHIS Syteem”/”Bricks Huisarts systeem” gebruiker om te machtigen:

    ../../_images/chat_kpn_machtigen.png
  9. U dient de machtiging te bevestigen door op de Goedkeuren knop te klikken in venster dat verschenen is:

    ../../_images/chat_kpn_machtiging_goedkeuren.png
  10. U keer terug naar de WebApp en ziet een bevestiging dat de registratie sucessvol doorlopen is

    ../../_images/chat_kpn_koppelen_gelukt.png
  11. Indien gewenst kunt u praktijk medewerkers toevoegen aan de chat functionaliteit, deze medewerkers worden automatisch toegevoegd aan de chat wanneer een patiënt contact met u opneemt.

Stap 2: Praktijk medewerker(s) toevoegen aan chat

Wanneer uw patiënt een gesprek start vanuit de WebApp wordt er een groepschat aangemaakt in KPN Zorg Messenger. Alle in de WebApp gekoppelde medewerkers worden toegevoegd aan deze groepchat en krijgen de reacties van elkaar te zien en kunnen op elkaar reageren.

In het geval het voor uw praktijk niet wenselijk is om alle medewerkers continue deel te laten nemen aan de groepchat en berichten te ontvangen heeft KPN Zorg Messenger de mogelijkheid om binnen het KPN Zorg Messenger platform een gedeeld account (Shared user) aan te maken.

Met het gedeelde account heeft de patiënt één aanspreekpunt in de groepchat en hebben de praktijk medewerkers binnen KPN Zorg Messenger de mogelijkheid om via het gedeelde account reacties naar de patiënt te sturen.

Stap 2.1: KPN Zorg Messenger accounts aanmaken

  1. Zorg dat u ingelogd bent op KPN Zorg Messenger
  2. Maak accounts aan voor de medewerkers die gebruik gaan maken van de chat

Voor meer informatie, raadpleeg de KPN Zorg Messenger handleiding.

Stap 2.2: (optioneel) aanmaken en instellen gedeeld account KPN Zorg Messenger

  1. Zorg dat u ingelogd bent op KPN Zorg Messenger
  2. Maak een account aan die een “gedeeld account” dient te worden, bijvoorbeeld “Huisartsenpraktijk Voorbeeld”
  3. Kenmerk het account als zijnde “gedeeld account” (Shared user). Meer informatie: https://faq.ezorg.nl/KB/wat-is-een-gedeeld-account-en-hoe-gebruik-ik-het/
  4. Koppel de medewerkers aan de zojuist aangemaakte, gedeelde, gebruiker/account

Stap 2.3: Medewerkers toevoegen aan de groepchat in de WebApp

  1. Login op de beheer pagina van uw WebApp
  2. Ga naar Geavanceerd in het menu
  3. Ga naar Chat instellingen
  4. Klik onder kopje Praktijk medewerkers op de knop Toevoegen
  5. Voeg de gebruikers toe die u wilt laten deelnemen aan de groepchat. Afhankelijk van uw keuze kan dit ook alleen het “gedeelde account” uit de vorige stap zijn

De benodigde voorbereidingen zijn uitgevoerd. Waneer u uit naam van het “gedeeld account” wilt reageren in KPN Zorg Messenger dient u links bovenin het KPN Zorg Messenger het gedeeld account te kiezen. Wanneer u nu een reactie typt aan de patiënt wordt dit gedaan uit naam van de gedeelde gebruiker.

Gebruik van de chat

Als praktijkmedewerker kunt u de gesprekken van uw patiënten beantwoorden door in te loggen op de KPN Zorg Messenger via de Zorg Messenger website (https://zm.kpzorg.nl) of de apps (https://faq.ezorg.nl/KB/op-welke-apparaten-is-de-kpn-zorg-messenger-te-gebruiken/).

De web versie van KPN Zorg Messenger werkt niet in oudere browsers. Voor meer informatie over de geschikte browser kunt u de volgende pagina raadplegen: https://faq.ezorg.nl/KB/in-welke-browsers-is-de-webversie-te-gebruiken/

In het overzicht met (groep)chats worden de gesprekken vanuit de WebApp automatisch toegevoegd als groepschat. Aan deze groepschat zijn alle aangemelde praktijkmedewerkers automatisch toegevoegd.

Let op

  • Documenten die u toevoegd aan de KPN Zorg Messenger worden niet inzichtelijk voor uw patiënt in de WebApp.
  • Wanneer u een nieuw gesprek start via de KPN Zorg Messenger kan uw patiënt dit gesprek niet beantwoorden via de WebApp.