Bricks WebApp chat

Onderstaande informatie heeft betrekking tot de WebApp, meer informatie over de WebApp kunt u vinden in het hoofdstuk “Bricks WebApp”.

Algemeen

Let op

Deze chat mogelijkheid in de WebApp is nog experimenteel en nog niet voor alle klanten beschikbaar.

De Bricks WebApp maakt het voor uw patiënten mogelijk om, na inloggen, via de WebApp (tijdens werktijden) contact op te nemen met uw praktijk via de chat module.

Om te waarborgen dat de communicatie zo veilig mogelijk gaat maak de chat gebruik van KPN Zorg Messenger. Als gevolg hiervan dient uw praktijk te beschikken over minimaal één KPN Zorg Messenger beheer account om te kunnen communiceren met uw patiënten.

De chat kan alleen gestart worden vanuit uw patiënt.

Bereikbaarheid chat

De chat is alleen bereikbaar tijdens werktijden, deze zijn ingesteld onder Contact info > Algemene informatie.

Opslag chat in dossier

De converstatie met uw patiënt wordt automatisch opgeslagen in het HIS als PDF. In de regel heeft de opslag een een vertraging van 12 tot 24 uur.

Chat activeren

Let op

De volgende stappen kunt u alleen doorlopen als u beschikt over een KPN Zorg Messenger account met beheerdersrechten én er toegang is ingesteld voor de Bricks WebApp door E-Zorg.

Om de chat te activeren in uw WebApp doorloopt u de volgende stappen:

  1. Login op de beheer pagina van uw WebApp

  2. Ga naar Geavanceerd in het menu

  3. Ga naar Chat instellingen

  4. Het volgende venster verschijnt:

    ../../_images/chat_registreer.png
  5. Klik op de knop “Registreer de WebApp bij KPN Zorg Messenger”

  6. Het volgende scherm verschijnt:

    ../../_images/chat_kpn_login.png
  7. Login met uw KPN Zorg Messenger beheerder account

  8. (optioneel) Kies de “TetraHIS Syteem”/”Bricks Huisarts systeem” gebruiker om te machtigen:

    ../../_images/chat_kpn_machtigen.png
  9. U dient de machtiging te bevestigen door op de Goedkeuren knop te klikken in venster dat verschenen is:

    ../../_images/chat_kpn_machtiging_goedkeuren.png
  10. U keer terug naar de WebApp en ziet een bevestiging dat de registratie sucessvol doorlopen is

    ../../_images/chat_kpn_koppelen_gelukt.png
  11. Indien gewenst kunt u praktijk medewerkers toevoegen aan de chat functionaliteit, deze medewerkers worden automatisch toegevoegd aan de chat wanneer een patiënt contact met u opneemt.

Praktijk medewerker toevoegen aan chat

Wanneer een patiënt een gesprek start vanuit de WebApp wordt er automatisch een groepschat aangemaakt in KPN Zorg Messenger. Op die manier kunnen alle, mogelijk, betrokken medewerkers in uw praktijk deelnemen aan het gesprek.

Om medewerkers automatisch onderdeel te laten zijn van de chat dient u deze toe te voegen via de WebApp beheer pagina.

Let op

U kunt alleen medewerkers toevoegen die een KPN Zorg Messenger account hebben.

Het toevoegen van medewerkers gaat als volgt:

  1. Login op de beheer pagina van uw WebApp
  2. Ga naar Geavanceerd in het menu
  3. Ga naar Chat instellingen
  4. Klik onder het kopje Praktijk medewerkers op de knop Toevoegen
  5. Vul de gegevens in zoals deze geregistreerd staan in KPN Zorg Messenger
  6. Klik op Verstuur

Gebruik van de chat

Als praktijkmedewerker kunt u de gesprekken van uw patiënten beantwoorden door in te loggen op de KPN Zorg Messenger via de Zorg Messenger website (https://zm.kpzorg.nl) of de apps (https://faq.ezorg.nl/KB/op-welke-apparaten-is-de-kpn-zorg-messenger-te-gebruiken/).

De web versie van KPN Zorg Messenger werkt niet in oudere browsers. Voor meer informatie over de geschikte browser kunt u de volgende pagina raadplegen: https://faq.ezorg.nl/KB/in-welke-browsers-is-de-webversie-te-gebruiken/

In het overzicht met (groep)chats worden de gesprekken vanuit de WebApp automatisch toegevoegd als groepschat. Aan deze groepschat zijn alle aangemelde praktijkmedewerkers automatisch toegevoegd.

Let op

  • Documenten die u toevoegd aan de KPN Zorg Messenger worden niet inzichtelijk voor uw patiënt in de WebApp.
  • Wanneer u een nieuw gesprek start via de KPN Zorg Messenger kan uw patiënt dit gesprek niet beantwoorden via de WebApp.